چگونه زمان انتظار را برای بیماران جذاب تر کنیم؟

چگونه زمان انتظار را برای بیماران جذاب تر کنیم؟

این که اتاق انتظار متعلق به رادیولوژی، دندانپزشکی، بینایی سنجی، متخصص اطفال یا جراح باشد فرقی نمی کند همه ما می دانیم که زمان گذراندن در اتاق انتظار می تواند احساس تنش و اضطراب ایجاد کند. کنترل افکار و احساسات هنگام انتظار بسیار دشوار است و این موضوع هنگام بیماری و استرس دو چندان می شود. گاهی اوقات بعضی انتظار ها برای ویزیت پزشک بیشتر از آنکه نگران کننده باشند، خسته کننده هستند.در ادامه به چند روش اشاره خواهیم کرد که بتوانیم زمان انتظار بیماران را جذاب و کنترل کنیم و از هرگونه احساس نگرانی در بیماران و بی نظمی در محیط مطب جلوگیری کنیم.


پخش موسیقی های آرامبخش و ملایم

سر و صدای زیاد می تواند هر شخصی را عصبی کند به خصوص افراد بیمار و منتظر را، از تاثیر موسیقی بر روحیه افراد نمی توان چشم پوشی کرد بنابراین با پخش یک موسیقی ملایم در محیط می توان از استرس محیط و افراد کم کرد و همچنین با پخش موسیقی سر و صدای افراد و دستگاه های در حال کار را نیز می توان پوشش داد.

نورپردازی و رنگ مناسب و محیط آرامش بخش

گاهی اوقات، افراد در اتاق انتظار منتظر شنیدن خبر مهمی در مورد سلامتی خود، خانواده و یا دوستانشان هستند که این زمان ها بسیار استرس زا هستند، دانشگاه مینه سوتا آمریکا مطالعات شگرفی را در زمینه تاثیر مستقیم محیط و استرس بر یکدیگر انجام داده است و نتایجی که منتشر کرده است حاکی از آن هستند که محیط میتواند بر استرس تاثیر مستقیم داشته باشد.
یک اتاق انتظار با تم رنگی ملایم مثل رنگ های خانواده آبی و بنفش ملایم که از نظر روانشناسی آرامش بخش هستند و استفاده از نور پردازی ملایم برای ایجاد حس آرامش و امید در بیماران موثر می باشد.
همچنین تاثیر نظم و تمیزی محیط هم بسیار در روحیه افراد تاثیر گذار است به این علت که محیط می تواند مستقیماً بر استرس و سلامت روانی افراد تأثیر بگذارد و عوامل ناخودآگاه می توانند بر احساسات تأثیر بسزایی بگذارند.
به طور مثال صندلی های نامرتب، شلوغ و محیط کثیف در اغلب اوقات حس کلافگی و استرس ایجاد می کند.

در دسترس قرار دادن کتاب و مجلات برای بیماران

گاهی اوقات بیماران نا امید و با احساسات منفی می توانند با هم کلامی با سایرین روی افراد دیگر هم تاثیر بگذارند و باعث ایجاد حس تشویش و نگرانی در آن ها شوند به همین دلیل برخی افراد و بیماران منتظر در اتاق انتظار در جستجوی راه حلی برای فرار از هم کلامی با این افراد هستند و گاهی نیز انسان ها با احساسات همنوعان خود بسیار همذات پنداری می کنند، و اگرچه این ذاتاً یک چیز خوب است، اما می تواند بر غم و اندوه بیماران نیز تأثیر بگذارد. بنابراین یک کتاب خوب و یا یک مجله می تواند بیماران منتظر را مدتی سرگرم و از احساسات منفی سایرین دور کند.

قرار دادن وسایل سرگرمی برای کودکان

کودکان نسبت به محیط خود بسیار درک بالایی دارند، به ویژه هنگامی که برای آنها نا آشناست. اگر اتاق انتظار مطب شما به گونه است که کودکان در آنجا حضور دارند وسایلی در آنجا قرار دهید تا توجه آنها را به خود جلب کند مثل فعالیت ها یا اسباب بازی های بی سر و صدا و یا مداد رنگی

به حداقل رساندن زمان معطلی بیماران

امروزه نرم افزار های مدیریتی مراکز درمانی و سیستم های درمانی دیجیتال و از راه دور بزرگترین مزیت رو برای کاهش صرف وقت بیمار در اتاق پذیرش فراهم کرده اند با استفاده از آن ها می توان زمان نوبت دهی بیماران را تنظیم، فرآیند پذیرش را سرعت بخشیده و همچنین فرآیند های پردازش بیماران را کنترل و از تنش های احتمالی جلوگیری کرد و مدت زمان حضور بیماران در مطب را کاهش داد.

مدیریت مطب با نرم افزارهای سیپ

نرم افزار پذیرش سیپ با کاربری آسان و سریع می تواند باعث شود زمان انتظار بیماران به حداقل زمان ممکن رسیده و همچنین سایر نرم افزارهای سیپ از جمله پکس و سیستم نمایش آنلاین تصاویر و ... می توانند تاثیر به سزایی در ایجاد یک محیط آرام و ایمن و بدون صرف معطلی برای بیماران داشته باشند.
گروه نرم افزاری سیپ با دودهه تجربه و سابقه نصب نرم افزار در بیش از 1000 کلینیک و پاراکلینیک در سراسر ایران بی شک یکی از بهترین ارائه دهندگان نرم افزار پزشکی(نرم افزار مدیریت مطب، نرم افزار پکس،دنتال ریپورت، نرم افزار پذیرش، نرم افزار ریپورت دهی،سیستم نمایش آنلاین تصاویر و ...) می باشد.که با 5 سال پشتیبانی تلفنی رایگان و ارائه خدمات متنوع می تواند مدیران مراکز درمانی را در داشتن بهترین نرم افزار مطب و یا بهترین نرم افزار پکس و یا داشتن سایت پزشکی یاری برساند.
در صورت داشتن هر گونه سوال می توانید با شماره های ذیل تماس حاصل فرمایید:

09105899602

021-88190502

سیپ
آنلاین

سیپ
سلام وقت بخیر 👋

لطفا سوال خود را بنویسید
×
      ارتباط با بخش فروش